• Kies uw regio
Educatie
Educatie
Alcon is toegewijd aan het verstrekken van educatie voor professionals in de oogzorg over de hele wereld. Met onze seminars en interactieve tools garandeert u een optimale klantenzorg.
HOME > EDUCATIE > IN PRACTICE ACADEMY
IN PRACTICE ACADEMY
IN PRACTICE ACADEMYTM
Algeme Info

De ‘In Practice Academy™’ geeft u de kans om onze Consultant in uw zaak uit te nodigen voor een korte maar intense informatiesessie rond een onderwerp naar keuze uit de reeks beschikbare modules.

Alcon biedt trainingen aan in uw zaak. Zo kan u dieper ingaan op die aspecten die uw zaak verder tot bloei kunnen brengen. U kunt op een eenvoudige manier uw expertise en die van uw medewerkers grondig uitbreiden op een moment wanneer het u past.

De ‘In Practice Academy™’ Consultant geeft u argumenten, inzichten, tips en tricks om uw klant te overtuigen. Elke Consultant heeft een ruime ervaring als opticien-optometrist / contactlensspecialist en deelt zijn vakkennis graag met zijn collega’s.


De verschillende modules

Groei van de praktijk met multifocale lenzen
In de Benelux maken multifocale lenzen slechts 5% uit van de totale verkoop aan zachte lenzen, terwijl 53% van de bevolking in aanmerking komt voor dit type lens. Bovendien zijn in de groep brildragers de presbyopen het meest ontevreden met hun correctie.1 In deze training leert u niet alleen de basisprincipes van het aanmeten maar geeft de Consultant u ook voorbeelden van hoe u vooroordelen kunt teniet doen in het verkoopgesprek.
Groei van de praktijk met torische lenzen
Bijna 50% van de brildragers heeft astigmatisme2, maar bij slechts 28% van de nieuwe lensdragers wordt een torische contactlens aangemeten.2 De ‘In Practice Academy™’ Consultant demonstreert hoe u uw astigmatische klant beter van dienst kan zijn met torische lenzen. Hij/zij leert u ook hoe u uw klant op een positieve manier kan benaderen door bijvoorbeeld de technische termen in het gesprek achterwege te laten.
Workshop contactlenzen voor verkoopmedewerkers
Aanleren van de basiskennis zodat uw verkoopmedewerkers zich comfortabel voelen in hun gesprekken met klanten over contactlenzen. Uw vermogen om klanten op hun gemak te stellen, is belangrijk voor zowel de nieuwe lensdrager als uw zaak. Door alle elementen van een goede begeleiding te beheersen, kan het aandeel tevreden klanten aanzienlijk vergroot worden. Een van deze zaken is aanleren hoe nieuwe lensdragers hun lenzen moeten aanbrengen en uitnemen.
Maximaliseer de ‘lifetime value’ van uw klanten
Door aandacht te hebben voor de specifieke behoeften van uw klanten kan u hun ‘life time value’ maximaliseren. Zorg er bijvoorbeeld voor dat u zowel een antwoord klaar hebt op de vragen van kinderen als op de vragen van hun ouders. Want beide spelen een beslissende rol in de uiteindelijke aankoop.
Nieuwe contactlensdragers werven
Het is ‘good practice’ om alle klanten over de mogelijkheden van contactlenzen te vertellen, maar er bestaan ook methoden waarbij u uw klant op een gemakkelijke manier kunt overhalen om deze echt uit te proberen. Tijdens deze training krijgt u meer uitleg bij de acties die u kan ondernemen.

Hoe deelnemen?

Neem contact op met uw Alcon Account Manager. Hij/zij brengt u in contact met de Alcon Consultant. Samen spreken jullie vervolgens af wanneer de consultant langskomt bij u op de zaak en welke module er zal worden behandeld.